Ana içeriğe atla

Kurabiye yapımı ve süslemesi ile tanışmam

Yaklaşık 1,5 sene evvel ( Temmuz 2010'da ) yakın bir arkadaşımın kınası vardı ve arkadaşlarımdan biri kendi evinde toplanıp süslü kurabiyeler yapmayı teklif etti. Arkadaşımıza sürpriz yapmak için 5 kız toplanıp kurabiyeleri süslemeye başladık. Evinde toplandığımız arkadaşımız kurabiye süslemesi hakkında bize püf noktalarını gösterdikten sonra kurabiyeleri yapmaya başladık. O akşam yaklaşık 4-5 saat kurabiyeleri süslemekle geçti.
Aralarda kırılan kurabiyeleri yedik ve tatlarını çok sevdik. Kurabiyenin tarifini aldık.

Daha sonra Eylül 2010'da yakın bir arkadaşımın yine kınası için bu sefer kurabiyeleri ve süslemelerini tek başıma yaptım. Yaklaşık 35 kurabiyeyi (çoğunluğu 3 boyutlu olmak üzere ) 12 saatte tamamlayabildim. 

Süslemeyi eğitim almadan nasıl yaptığımı merak edebilirsiniz. Benim için bu aşırı keyifliydi çünkü el becerilerim çok gelişmiş. Yıllardır el yapımı takılar yapıyorum. En son öğrendiğim  metal kili (yaklaşık 2 sene evvel ) tekniği ile kurabiye süslemelerini yapmak benim için bir eğlenceydi çünkü ortak teknikleri çok fazla. Metal kilinde de doku, merdane, cetvel, spatulalar ile çok kısa sürede bronz, bakır ve gümüş takılar çıkartabiliyorsunuz. Metal kili kurabiyeden daha sabır isteyen bir uğraş. Kırıldığı zaman belki 1 saat kaybedebiliyorsunuz ve kurabiyeden çok daha hassas. O yüzden metal kilinde öğrendiğim tekniklerle kurabiye süslemesinde kullanmak , ve biraz da hayal gücümü kullanmak benim için çok heyecanlı bir süreçti.

Şu anda ise annemin yöntemleri , farklı aromalar ve yabancı kaynaklı tarifleri birleştirerek ham kurabiyelerin tadı bir enfes.

Sizlerle kurabiye üzerine tasarladığım farklı fikirlerimi zaman içinde "Kurabiem" blogumda paylaşmak için can atıyorum.

Sevgilerimle,
Kurabiem

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 Yaş şekersiz bebek pastası

G HARF PASTA

E harf pasta